La Presse d’Youville visual branding

Branding and Web project for student newspaper at ÉÉC Sainte-Marguerite-d'Youville in Etobicoke, Ontario, Canada.

La Presse d’Youville visual branding

presse_front

Branding and Web project for student newspaper at ÉÉC Sainte-Marguerite-d’Youville in Etobicoke, Ontario, Canada.

The branding is used for Web projects, on print and editorial design, and for social media initiatives.

The Web project can be accessed at SMDY.CA. Students access a collaborative writing environment built on a Google Apps for Education platform and share articles concerning activities at the school. A group of student and teacher editors then publish the articles on the newspaper’s website, the twitter account, and the school’s radio episodes.

Branding guidelines for visual representation can be found in the Leadership team Style Guide.

Logo design and application to print and web platforms

presse_branding_red_1000

Le logo officiel de la Presse d’Youville est de forme rectangulaire avec fond transparent. Une bordure solide entoure le mot PRESSE écrit en lettres majuscules.

Ce logo est utilisé en tant que marque visuelle principale sur toute correspondance et projet des leaders journalistes de la Presse d’Youville, journal étudiant de SMDY.

La couleur du logo correspond au Bleu Presse, au Rouge Directif ou au Blanc Directif. La police de caractère correspond à Gotham Bold

Le logo est conçu en format vectoriel avec Adobe Illustrator. Il est principalement utilisé en formats AI, EPS et PDF . Lorsqu’il est imprimé, il doit être conservé en ces formats. Si le logo est utilisé à des fins graphiques sur écran, le format image PNG est utilisé.

La forme rectangulaire doit toujours conserver un ratio hauteur:largeur de 3:10.

Colour selection for print and web platforms (HEX, RGB, CMYK, Web safe, Pantone)

portfolio_presse_colours

PRESSE Blue

HEX : 00283D

WEB SAFE : 003333

CMYK : (100,34,0,76)

RGB : (0,40,61)

HTML : Navy

Pantone Solid Coated 539 C

Pantone Solid Uncoated 2965 U

Directive Red

HEX : E55B46

WEB SAFE : FF6666

CMYK : (5,80,75,0)

RGB : (229,91,70)

HTML : Tomato

Pantone Solid Coated 7625 C

Pantone Solid Uncoated 485 U

Directive Gray

HEX : 333333

WEB SAFE : 333333

CMYK : (0,0,0,90)

RGB : (51,51,51)

Pantone Solid Coated Black 7 C

Pantone Solid Uncoated Neutral Black U

Directive White

HEX : F3F3F3

WEB SAFE : FFFFFF

CMYK : (0,0,0,5)

RGB : (243,243,243)

Pantone Solid Coated 663 C

Pantone Solid Uncoated 7541 U

Typeface selection for print and web platforms, including responsive parameters for paragraps, title, heading, and link styles

PRINT

portfolio_leadership_polices_print

WEB

portfolio_leadership_polices_web

Microsoft Word style sets to reflect typeface selection and web responsiveness

Microsoft Word style sets and Template files (.dotx) have been created to match Print typeface parameters. The Template files and Style sets are only available to members of the smdy.ca organization upon request.

Note : LEADERSHIP documents are usually drated in Markdown, or using Google Apps, and published in InDesign. Only a certain group requires access to the Word templates and style sets for publication using the school board’s computer configurations with Microsoft Word.

Copywriting for main media, print and web elements

Accepted : En tant que titre : PRESSE, La Presse d’Youville

Accepted : Dans une phrase : la Presse, la Presse d’Youville

Accepted : En référence aux élèves : journaliste de la Presse d’Youville

Accepted : Journaliste

Not accepted : PRESSE D’YOUVILLE

Not accepted : la presse, la presse d’Youville

Not accepted : la PRESSE, la PRESSE d’Youville